osbytje.blogg.se

nexstor nor 7

Publicerad 2019-04-23 12:00:00 i Allmänt,

Enda sätt att genomlifed en 
konsert är själv stå på senen

" Jag har aldrig känt mig manad att sätta mina personliga livsöden på pänt, Jag är 63 år-snart pensionär, jag vet-och jag har aldrig ens tanken tämkt tanken på att skriva en bok. Förrän nu. Det skall sägas att egentigen ogillar jag böckere starkt. Till skillande från mina föräldrar som läste för jämnan när jag var bara. Mamma ständigadevis var att" har man bara en bok har man aldrig tråktig och eftersom både hon och pappa lever enligt den devisen blev också böckrtna minstörsta konkurrent om mina föräldrars uppmärksamhet Att jag detta till trots lyckats plita ner 330 sider, av förvissson rätt ointeressanta ankdoterfrån min uppväxt, ska därför ses som en bedrift ochdet hande troligtvis aldrig hänt om jag inte beslutat mig för att göra ADHD-utredning för att komma tilrätta med min ständiga rastlöshet.Att tvingas för en psykolg om sin barndom sätter i gång en del tankar. När jag sen fick en roll i My Fair Lady på standsteaternsom Elizas pappa- i min enfald trodde jag att jag föräats en av huvorllerna- visade det sig att min medverkan i musikslen var ringa. Under den långa reprtionsprioden kom rastösheten åter krypande. Vad skulr jag sysselsätta mig med hela dagarna ?morgon kom titelen på mina ännu oskrivan memoarer. Bara så där. Den sammanfattade det mesta och det kändes på något sätt omöljigt att inte salå sig med vid datorn och ge livet åt titeln. *" Magnus uggla. Den sammanftta de det mesta och det kändest på något sätt omöljligt inte slåsig med vid datorn och ge liv åt titlen. " Magnus ugglaäe en av sveriges största artiseter. Det här är en memoar bok som tar sin utgångspukti hanse beslut att ögra en ADHD-utredning. Samtalen med pyskolgen tvigar homom att berätta och gå tillbak till uppväxtaen, familjereltionerna och den tidiga önskan om att bli berömde, slå igenom som musikarist. Det är en oppenhjärtig, drastika och rapp berättelsen om en ung man vars rastlöshet böde sätter korben för hommom. och ständigt driver homnom framåt trots nya motgångar. Redan som barn hatr han ett stort behov av bekräftande vikeymham skildrar med stoara insikter och humor. vi får följa hommom från tidig bardom med ständiga flyttar och ippbrott, via de vilda glamåren och fram till skrivadebuten, som inte blev den hyllade framgång han hade hoppats på. Men van vid motgångar ger Mgnus uggla upp och snart står genom brott. 

 
Vsd jag tycker
Det är en bar bok om man vill vett hur det är och ha ADHD. Jag har fårt vett med om det. Hur han har kom på villsa låtar. 
 
 
 
 
 
 
Bildresultat för Enda sätt att genomlida en konsert är att själv stå på scenen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela