osbytje.blogg.se

jul 1 och 2

Publicerad 2018-12-25 18:00:00 i Allmänt,

23 Deseber
lile jul
Då skulle vi fira med min familj. Vi var hos Peter och Nina. Vi var 18 stcken. Det var mysigt med alla min sykon bran som är så spenda på när tommet ska kom och när. 
 

Här är en sidan på granen och på 
andra sidna och baken 
granaen är det lika 
myket. 
 
 
 
Det tog liett tid att del utt det. Så tomten hade en helldel att del utt dom. Se så var det pappae och kartonger över allaet. Och baren vae glada och börjad leka med det. Sen kude vi ätta i lungen och ro. Det var gått. sen så var det vi vuksna som skulle spela julklap spelet. Det är ku att spela. Mna sak ta julklapar av vradra, Så jag och Antonio var i par. Hanna jälper ås. vi fick 3 saker. 
 
Den fick vi av mamma och pappa
 
Det fick vi . 
En sträs bol som är form som en bajskorv.
En kaffe kop som det är kaffe i.
En drinke shecker med tillbhör.
Vi fick med åss liette
 
 
Sen så vi 8 tiden åket vi till glimåkra och spelad bingo. Ingen vist var det. Vid 12 tiden var vi hem. Då var jag tröt och lag mig och sov. 
 
 
24 julafton
Då var det jul. Så det var till att gör vid sig. Sen så ficksade jag i hoppen kor med gått och bladat i. Sen hämtad vi urr Robbert och titti. Sen åket vi till Knislin och firad. Så vi fickad och titad på kallanka. Sen ått vi. Sen hadde vi jlukllpspelet där med. Där skulle man ta en lapp med ett name och då fick man dens paket. 
 

Jag fick Linus.
Den tvålen luktar gått.
 
Sen ått vi gröt och godis. Sen åket vi till Glimåkra, Det skulle åka hämde till hudarn. Där öppan vi vårar julkloppar. 
 
 
 
 
Det fick jag av min älskling. 
Så jag är hur glad som häste. 
 
 
 
 
 
 
Det fick Antioni av mig. 
 
Det fick vi av Roberto, Titti och Tova. 
Så nu kan vi hadla liett .
 
 
Här är min jul tröja.
 
 
Jag hoppas att alla ha hafter en toppen julafton. Det har jag hafet. Har firat med när och köra. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela